Rekrutacja 2021/2021 - studia II stopnia
Postępowanie rekrutacyjne na studia II stopnia będzie przeprowadzone na kierunku:
- Wychowanie Fizyczne (w trybie stacjonarnym)
Krok po kroku
Wymagane kroki w procesie związanym z przyjęciem na studia II stopnia
- Zarejestruj się w Systemie IRK – [link]
- Dokonaj opłaty za postępowanie rekrutacyjne i zachowaj potwierdzenie przelewu.
- Wprowadź do Systemu IRK ocenę z dyplomu i średnią ocen ze studiów I stopnia.
- Dostarcz w formie elektronicznej zaświadczenie o klasie sportowej – jeżeli ją posiadasz (kierunki: Wychowanie Fizyczne).
- Sprawdź wynik rekrutacji w Systemie IRK w wyznaczonym terminie.
- Złóż wymagane dokumenty w wyznaczonym terminie.
Studia na drugim stopniu prowadzone będą w roku akademickim 2021/2022 tylko w trybie stacjonarnym.
Terminy
TERMINY rekrutacji na studia drugiego stopnia
Data | Czynność |
rozpoczęcie rejestracji elektronicznej w Systemie IRK | |
|
|
udostępnienie list rankingowych kandydatom | |
termin dostarczenia wymaganych dokumentów przez kandydatów zakwalifikowanych na studia w formie elektronicznej przez System IRK | |
publikacja ostatecznych list osób przyjętych na studia drugiego stopnia | |
dostarczenie przez osoby przyjęte na studia kompletu wymaganych dokumentów w formie papierowej |
Zasady rekrutacji
Konkurs dyplomówNa kierunek Wychowanie Fizyczne pierwszeństwo przyjęcia mają osoby, które posiadają klasy sportowe w dyscyplinach sportu prowadzonych przez Uczelnię (specjalizacje instruktorskie i trenerskie) z uwzględnieniem hierarchii klas.
- klasa mistrzowska – 2,0 pkt
- I klasa sportowa – 1,5 pkt
- II klasa sportowa – 1,0 pkt
O miejscu na liście rankingowej decyduje łączna liczba punktów z wymienionych kryteriów.
Na 2-letnie studia drugiego na kierunku Wychowanie Fizyczne mogą ubiegać się absolwenci studiów pierwszego stopnia posiadający tytuł licencjata po kierunku Wychowanie fizyczne, Sport, Pedagogika – specjalność: edukacja elementarna i wychowanie fizyczne.
Ważne! Od absolwentów kierunku Sport wymagane jest dodatkowo przedstawienie dokumentów potwierdzających zdobycie kwalifikacji pedagogiczno-psychologicznych oraz metodycznych zgodnych z efektami kształcenia obowiązującymi w tym zakresie na studiach pierwszego stopnia kierunku wychowanie fizyczne.
Dokumenty
- Podanie z IRK podpisane przez kandydata (można pobrać na miejscu, przy składaniu dokumentów).
- Kserokopia dyplomu ukończeniu studiów I stopnia – oryginał do wglądu (jeżeli kandydat w momencie składania dokumentów nie posiada dyplomu, składa zaświadczenie o obronie pracy licencjackiej).
- Zaświadczenie o obronie pracy dyplomowej wraz ze średnią ocen studiów I stopnia.
- Zaświadczenie lekarskie wydane przez lekarza uprawnionego do przeprowadzenia badań profilaktycznych (medycyny pracy) o braku przeciwskazań do studiów przy uwzględnieniu zagrożeń wynikających z zajęć w warunkach szkodliwych, uciążliwych lub niebezpiecznych dla zdrowia.
- Dowód tożsamości do wglądu.
- Dwa zdjęcia (zgodne z wymaganiami przy wydawaniu dowodów osobistych).
- Kserokopia opłaty rekrutacyjnej.
Kandydaci:
- na kierunek Wychowanie Fizyczne posiadający klasę mistrzowską międzynarodową, mistrzowską lub I klasę sportową, zobligowani są do dostarczenia zaświadczenia wystawionego przez Polski Związek Sportowy. Kandydaci z II klasą sportową zobowiązani są dostarczyć zaświadczenia wystawione przez Wojewódzki Związek Sportowy. Zaświadczenie musi być podpisane przez prezesa lub wiceprezesa związku lub sekretarza generalnego lub szefa wyszkolenia i zawierać dokładną datę uzyskania klasy, podstawę nadania klasy (za jakie osiągnięcia), rodzaj dokumentu, w którym ogłoszono nadanie klasy przez właściwy związek sportowy (komunikat) oraz do kiedy jest ważna.
Jak dostarczyć dokumenty?
Po ogłoszeniu list rankingowych osoby zakwalifikowane, aby dokonać wpisu na studia, będą miały obowiązek przesłania części dokumentów elektronicznie, za pośredniectwem systemu IRK, w wyznaczonym terminie:
- skan dyplomu ukończenia studiów,
- skan zaświadczenia o obronie pracy dyplomowej wraz ze średnią ocen studiów I stopnia
- skan zaświadczenia od lekarza medycyny pracy.
Osoby przyjęte na studia będą miały obowiązek dostarczenia KOMPLETU wymaganych dokumentów osobiście do 30 października.
Badania
Badanie lekarskie można wykonać u dowolnego lekarza, uprawnionego do badań profilaktycznych (lekarz medycyny pracy). Jednocześnie informujemy, że bezpłatne badania (ze skierowaniem) wykonać można w Wojewódzkim Ośrodku Medycny Pracy, przy ul. Fabrycznej 71 w Gorzowie Wielkopolskim. Wszelkie niezbędne informacje znajdują się w ogłoszeniu na stronie WOMP.
Kandydaci w celu wykonania badań w WOMP w Gorzowie Wlkp. powinni rejestrować się wyłącznie telefonicznie - (95) 720 23 03, (95) 720 22 80.
Na badania należy zgłaszać się z:
Opłata
Po wybraniu kierunku w Systemie IRK, kandydat otrzyma informację zwrotną o wysokości opłaty, nr konta oraz tytuł przelewu.
Prosimy o dokładne wpisanie wymaganego tytułu przelewu, ponieważ tylko tak możemy zidentyfikować kandydata w Systemie do zaksięgowania opłaty. System rejestracyjny nie jest połączony z systemem bankowym, opłaty są księgowane z opóźnieniem, po otrzymaniu wyciągów z kwestury Uczelni.
Bez zaksięgowanej opłaty kandydat nie może brać udziału w dalszym procesie rekrutacyjnym.
Zwrot opłaty rekrutacyjnej
Opłata rekrutacyjna podlega zwrotowi w całości w przypadkach:
- nieuruchomienia kierunku studiów;
- nieważnej rejestracji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK) z powodu braku wskazania przez kandydata kierunku;
- podwójnego wniesienia opłaty za ten sam kierunek realizowany na określonym poziomie i formie studiów;
- umotywowanej nieobecności kandydata na egzaminie wstępnym, jeżeli wynik egzaminu jest podstawowym kryterium kwalifikacji w postępowaniu rekrutacyjnym;
- wniesienia opłaty po terminie powodującym nieuwzględnienie kandydata w postępowaniu kwalifikacyjnym przez wydziałową komisję rekrutacyjną;
- wykrycia przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia studiów w Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu przez lekarza medycyny pracy.
Zwrot opłaty następuje na pisemną prośbę kandydata (wzór) wysłaną tradycyjną pocztą z własnoręcznym podpisem kandydata, na konto wskazane przez kandydata.
Prośby o zwrot opłaty należy składać w terminie do 30 listopada roku kalendarzowego, w którym rozpoczął się rok akademicki, na który kandydat dokonał rejestracji w systemie IRK.
Zwolnienie z opłaty rekrutacyjnej
Niepełnosprawni kandydaci na studia oraz wychowankowie domów dziecka są zwolnieni z opłaty za postępowanie rekrutacyjne po wcześniejszym poinformowaniu Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej. Stosowne pismo do pobrania tutaj.